بی نیازی صنعت فرش از ماشین الات

صنعت فرش ماشینی،بی نیازی ماشین آلات

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با بیان اینکه صنعت فرش کشور از واردات ماشین‌آلات بی‌نیاز می‌شود، گفت:

حوزه فناوری روی صنعت فرش ماشینی متمرکز شده است . داخلی‌سازی ماشین‌آلات، تجهیزات و تولید مواد اولیه این صنعت در داخل کشور ایجاد شود.

سورنا ستاری روز گذشته در حاشیه بازدید از یک شرکت دانش‌بنیان در آران و بیدگل افزود:

کاشان و آران و بیدگل قطب تولید فرش ماشینی کشور محسوب می‌شوند. چند شرکت دانش‌بنیان نیز تاکنون اقدام به تولید قطعات دستگاه‌های فرش ماشینی کرده‌اند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری اضافه کرد:

مواردی مانند اسانس گل محمدی و دستگاه ژاکارت الکترونیکی (مورد استفاده در تولید فرش ماشینی) که برای نخستین بار در داخل کشور و در منطقه کاشان تولید می‌شوند، بسیار مهم است و باید این تولیدات ادامه یابد تا بتوانیم به تولید دستگاه‌های دو هزار و دو هزار و ۵۰۰ شانه برسیم که هم‌اکنون از خارج کشور وارد می‌شوند.

وی اظهار داشت: منطقه کاشان در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان و مرکزهای نوآوری نسبت به یک سال و نیم گذشته به ویژه در حوزه صنایع خلاق پیشرفت‌های خوبی کرده و با ظرفیت بسیار فوق‌العاده‌ای که دارد، باید روی این حوزه بیشتر کار شود.

ستاری در ادامه ابراز امیدواری کرد:

پس از برگزاری نشست‌های امروز شاهد اتفاق‌های خوبی در پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان استان اصفهان باشیم و با کمک استاندار، فرمانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوانیم تحول جدی در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان این استان به ویژه شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنز داشته باشیم.

گفتنی است، بیش از ۸۰۰ کارخانه فرش ماشینی مستقر در شهرستان‌های کاشان و آران ‌و بیدگل با عرضه سالانه افزون بر ۵۰ میلیون مترمربع فرش، بیش از ۵۰ درصد تولید و صادرات صنعت فرش کشور را انجام می‌دهند.

با تشکر

منبع : نساجی امروز

مطالب مرتبط : مشکل صنعت فرش ماشینی

⇒ سایر مطالب ⇐