چه کالاهایی به عراق صادر می شوند ؟

چه کالاهایی به عراق صادر می شوند؟

چه کالاهایی به عراق صادر خواهند شد ؟

در طول سال‌های گذشته عراق همواره به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد صادراتی کالاهای ایرانی مطرح بوده است. شوع ویروس کرونا باعث شد تا، تردد در مرزهای مشترک دو کشور برای چند ماه ممنوع یا محدود شد . با از سرگیری تجارت، بار دیگر عراق به مقصدی مهم برای کالاهای ایرانی بدل شد.

به گزارش نساجی امروز،طبق آمار،عراق توانست برای دوره‌ای کوتاه جایگاه چین را به‌عنوان اصلی‌ترین واردکننده بگیرد. در آمارهای فعلی نیز عراق با فاصله‌ای کم نسبت به چین در رده دوم قرار دارد.

در چنین شرایطی سازمان توسعه تجارت اعلام کرده که یک نمایشگاه تخصصی برای معرفی محصولات ایرانی در عراق برگزار خواهد کرد. براساس برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران در سال ۱۳۹۹ در زمینه تسهیل و توسعه صادرات به کشورهای همسایه به ویژه کشور عراق از طریق برگزاری نمایشگاه‌های معرفی کالا و محصولات ایرانی، این نمایشگاه از ششم تا نهم اسفندماه سال جاری توسط شرکت مدیریت پروژه‌های نمایشگاهی و تحت نظارت دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت برگزار خواهد شد.

ایران تلاش کرده در این نمایشگاه تمام محصولاتی که در عراق با اقبال مواجه شده‌اند را عرضه و معرفی کند.

سازمان توسعه تجارت در مورد اینکه چه کالاهایی به عراق صادر خواهد شد اعلام کرد که : لوازم و تجهیزات ساختمانی، کاشی و سرامیک، تجهیزات خانه و آشپزخانه، رنگ و ابزار، دارو و تجهیزات پزشکی، مبلمان و دکوراسیون خانه و آشپزخانه، انواع ماشین‌آلات، نساجی، فرش و … بخشی از محصولاتی است که در این نمایشگاه عرضه خواهند شد.

 

با تشکر 

منبع : وبسایت نساجی امروز 

مقالات مرتبط : 

سی و پنجمین نمایشگاه نساجی در ترکیه 

⇒ سایر مطالب ⇐