مراسم امین الضرب

مراسم کارآفرینی امین الضرب

پنجمین مراسم اهدای نشان کارآفرینی امین الضرب

پنجمین دوره اهدای نشان کارآفرینی امین‌الضرب صبح سه شنبه ۱۲/‏۱۲/‏۹۹باحضور معاون اول رئیس جمهور درتالار وحدت تهران برگزار شد.

پنجمین دوره مراسم کارآفرینی امین الضرب ازسوی اتاق بازرگانی تهران برگزارشد وبرگزیدگان،نشان تقدیرخود رادریافت کردند. مراسم امین الضرب هر ساله از سوی اتاق بازرگانی تهران و با هدف تقدیر از فعالان اقتصادی بخش خصوصی برگزار می‌شود.در این مراسم در کنار افرادی که در حال حاضر فعالیت اقتصادی می‌کنند، از تولیدکنندگان و کارآفرینانی که برای چند دهه در اقتصاد ایران فعالیت کرده‌اند نیز تقدیر می‌شود.

بخشی از سخنان آقای جهانگیری در این مراسم 

جهانگیری:

عده ای دروغ می سازند و روی دروغ خود تحلیل می کنند

معاون اول رئیس جمهوری گفت:کارتولیدکننده و صنعتگر عبور ازمشکلات و ایجاد آبادانی برای کشوراست.اما برخی هستندکه دروغ می سازندو روی دروغ خودتحلیل وارزیابی می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری امروز در پنجمین دوره اهدای نشان و تندیس کارآفرینی امین الضرب اظهار داشت:
حتماً هر کدام از ما در کار و زندگی و فعالیتی که داریم با موانعی روبرو می‌شویم و اصلاً انسان‌های بزرگ در همین جاها تفاوت خودرا با دیگران نشان می‌دهند که علیرغم موانع، کارهای بزرگ کرده اند.
معاون اول رئیس جمهوری افزود:کارهای خوب و ماندگاری که انجام گرفته راباید به عنوان سرمایه تلقی وبه نسل جوان منتقل کنیم تا الگوسازی شود. زمانی نسل جوان احساس کند می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد، می تواند موانع را پشت سر بگذارد.
وی خاطرنشان کرد: کار تولید کننده و صنعتگر همواره سازندگی و ترسیم آینده خوب برای کشور بوده است. تولید کننده از دل سختی‌ها، کارهای نو و مهمی را استخراج می‌کند و ثابت می‌کند که سختی‌ها به هر حال تمام شدنی است و می‌توان از دل آن یک عمران و آبادانی برای کشور ایجاد کرد.
بخشی از سخنان آقای خوانساری در این مراسم 

رئیس اتاق تهران:

مفسدان ارزی ثروت خود را درخارج کشورتبدیل به خانه و ویلا کرده اند

رئیس اتاق تهران گفت: در حالی‌ که کارآفرینان دغدغه‌مند تکفیر شده‌اند، اما مفسدان ارزی ثروت به دست آورده را به خارج برده و تبدیل به خانه و ویلا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خوانساری امروز در «پنجمین دوره اهدای نشان و تندیس کارآفرینی امین‌الضرب» اظهار داشت:

هر اندازه که کارآفرینان خارجی در کشور ما تبدیل به ستاره شده‌اند، اما کارآفرینان ایرانی این جایگاه را ندارند. اگرچه بخش خصوصی تاریخ بلندی در ایران دارد، اما به همان نسبت مورد احترام نبوده است و گاهی به سبب خطاهای دیگران تکفیر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: در ۲۰ سال گذشته و طی افزایش درآمدهای نفتی و حیف و میل اموال، تکفیر کارآفرینان کشور به اوج خود رسیده درحالی‌که کشور نیازمند حضور فعالان اقتصادی است چرا که فعالان اقتصادی می‌توانند هم به اشتغالزایی و هم به بهبود معیشت مردم کمک کنند؛ آن هم در شرایطی که پای تحریم روی گلوی اقتصاد کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این دوران پیچیده، بخش خصوصی ایستاده است، اجازه نداده چرخ کارخانه‌ها از کار بیفتد و بیکاری و ناامنی در جامعه افزایش یابد، درحالی‌که بسیاری از نوآوران به سبب فساد ارزی، ثروتی به دست آورده‌اند، آن را به خارج از کشور برده و تبدیل به خانه و ویلا کرده‌اند.

خوانساری گفت: در چنین شرایطی، بخش خصوصی دغدغه‌مند سنگر را خالی نکرده و در حال مبارزه برای بقا است.

در پایان ضمن عرض تبریک خدمت جناب آقای مهندس حمیدی عضو هیئت مدیر انجمن صنایع نساجی ایران و عضو مدیران ارشد گروه صنعتی فرش مشهد به این مقاله پایان می دهیم .

باتشکر

جهت دریافت تصاویر این مراسم کلیک کنید 

لینک ها جهت مطالعه بیشتر :

 

⇒ سایر مطالب ⇐